Uvrstite trčanje u svoj hobi

Trčanje nije jednostavno, a ponajviše onda kad ste početnik. Važno je da cjelokupnom procesu pristupite realno i krenete postepeno i polagano. Ako se preforsirate ili odmah krenete trčati veće udaljenosti, prije negoli je vaše tijelo spremno na to, vrlo lako može doći do ozljede.

Motivacija kao srž svakog pa i ovog hobija

Jednom kad vam trčanje pređe u naviku, bit će puno lakše i neće vam oduzeti toliko energije kad vam se stvarno ne da odraditi trening. Započnite s planom! Poznato je da se svaka navika sastoji od znakova, nagrade i rutine. Napišite u koliko sati želite odlaziti na trčanje, želite li da to bude u grupi ili da ste sami i hoćete li imati nagradu za odrađeni trening, primjerice masažu.

Budite redoviti: Trčite u isto doba dana i kreirajte playlistu koja će vas najviše motivirati za trčanje, uvijek i iznova.

Nagradite se: Priuštite si nešto u čemu možete uživati odmah nakon vježbanja, tako da vaš mozak trčanje može povezati s nagrađivanjem. To može biti masaža, topla kupka ili nešto drugo što vam predstavlja potpuni užitak.

Ako vam je teško samima, imajte podršku: Neka vaš novi hobi bude ugodan za vas. Trčite s najboljim prijateljem ili prijateljicom i pratite međusobni napredak.

Krenite i pokrenite se

Prije svakog trčanja steknite naviku da je bitno ne stajati. Dakle, trening neka uključuje i hodanje, ali nikako ne i stajanje. Ako ste u stanju, brzo hodajte.

Nakon što je prošao period uhodavanja i mislite da ste spremni započeti trčati bez da često stajete – odvažite se. Dobre vijesti su da vi to svakako možete, jer ćete se brže kretati i preći ćete veće udaljenosti bez da su vam potrebne dodatne minute vježbanja u vašem rasporedu. Za otprilike 2 mjeseca, moći ćete odraditi 175 minuta treninga tjedno, trčeći otprilike dvostruko duže nego što hodate.

Sad kad možete trčati i do 5 kilometara, logično je da ćete htjeti – trčati brže i dulje dionice, naravno. Nakon dodatnih osam tjedana biste trebali bez ikakvih poteškoća trčati 5 ili 6 kilometara i to onim tempom koji priželjkujete. Razvit ćete izdržljivost i svijest o tempu što će vam itekako biti od koristi jer ćete tako izbjeći prebrzo trčanje, što u većini slučajeva nije poželjno niti dobro po vas.

Vaš hobi će biti uspješan ako…

Svakodnevno kretanje postane vaš način života: to što je vaš hobi trčanje, ne znači da mu morate biti posvećeni svakog dana u tjednu, ali to svakako znači da morate biti posvećeni sebi i svom zdravlju. Što to znači? Na poslu za vrijeme pauze odvojite par minuta i prošetajte makar po hodniku ili po uredu, a osim toga svakog sata se ustanite i razgibajte.

Pronađete svoju rutu: Trčati na različitim mjestima je zanimljivo i dobro za vas, ali svejedno imajte rutu “za svaki slučaj”, onu koju ćete moći odraditi kad nemate puno vremena, kad je vani ružno vrijeme ili kad trčite pred kraj dana.

Budite strpljivi: Mnoge pozitivne promjene koje se događaju na vašem tijelu neće odmah biti vidljive u ogledalu ili na vagi, ali svejedno to nije razlog za ljutnju ili paniku. Do promjene će sasvim sigurno doći, ali potrebno je određeno vrijeme.

 

 

Korištenjem ove stranice, prihvaćate korištenje kolačića (cookies). Opširnije

Postavke kolačića na ovoj web stranici postavljene su na "dozvoljeni kolačići" kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo. Ako nastavite upotrebljavati ovu web stranicu bez mijenjanja postavki kolačića ili kliknete "Prihvati" u nastavku, pristajete na te uvjete korištenja.

Close