Savjeti za bolje spavanje

Kvalitetan san jednako je važan kao i redovna tjelovježba i zdrava prehrana. S druge strane, istraživanja su pokazala da loš san može imati negativan učinak na hormone, efikasnost izvođenja vježbi i rad mozga. Također može uzrokovati debljanje i povećati rizik od bolesti kod odraslih i djece. Zato vam donosimo savjete uz koje ćete bolje spavati noću.

Smanjite izlaganje plavoj svjetlosti u večernjim satima

Izlaganje svjetlu tijekom dana je korisno, ali noćno izlaganje svjetlu ima suprotan učinak. Navečer svjetlo “vara” mozak koji tako misli da je i dalje dan. To smanjuje utjecaj hormona koji pomažu da se opustite i duboko zaspete. Plavo svjetlo kojeg emitiraju pametni telefoni i računala je najnepogodnije. Postoji nekoliko popularnih metoda pomoću kojih možete smanjiti izloženost plavom svjetlu. To uključuje:

  • Nošenje naočala koje blokiraju plavu svjetlost
  • Korištenje aplikacija koje blokiraju plavo svjetlo na uređaju
  • Prestanak gledanja televizije i isključivanje svjetla najmanje 2 sata prije odlaska u krevet

Nemojte piti kofeinske napitke navečer

Jedna šalica kofeinskog napitka može poboljšati fokus i razinu energije. Međutim, kad se konzumira u večernjim satima, kofein potiče živčani sustav i tijelo neće biti u mogućnosti prirodno se opustiti tijekom noći. Kofein u krvi može ostati povišen 6 do 8 sati, stoga se ispijanje velike količine kave nakon 3 popodne ne preporučuje, pogotovo ako ste osjetljivi na kofein ili imate problema sa spavanjem. Ako se ipak odlučite za večernju kavu, neka vaš odabir bude beskofeinska kava.

Izbjegavajte dugotrajno spavanje preko dana

Dugo ili neredovito spavanje tijekom dana može negativno utjecati na vaš san noću. Ono može zbuniti vaš unutarnji sat, što znači da ćete se mučiti sa spavanjem po noći. Istraživanja su pokazala da spavanje od 30 minuta ili manje preko dana može poboljšati dnevnu funkciju mozga, dok duže spavanje može naštetiti zdravlju i kvaliteti spavanja. Ako vam je u navici da spavate i preko dana, a preko noći nemate problema sa snom, nemojte se brinuti. Učinak popodnevnog drijemanja je individualan.

Nemojte konzumirati alkohol

Konzumiranje alkohola u večernjim satima može negativno utjecati na vaš san i hormone. Poznato je da alkohol uzrokuje ili povećava simptome apneje u snu i hrkanja te remeti obrasce spavanja. Može se dogoditi i da prvih nekoliko sati spavate jako dobro, ali se onda ranije probudite i ne možete više  zaspati.

Nemojte jesti kasno

Jedenje kasno navečer može negativno utjecati na kvalitetu spavanja i prirodno oslobađanje hormona rasta i melatonina. Ovo se posebno odnosi na čokoladu, iz razloga što može sadržavati visoku dozu skrivenog kofeina. I male količine su dovoljne da ometu mozak i tijelo prilikom odlaska na spavanje.

I za kraj, opustite se i razbistrite um navečer

Mnogi ljudi imaju rutinu prije spavanja koja im pomaže da se opuste. To može uključivati slušanje opuštajuće glazbe, čitanje knjige, toplu kupku, meditaciju, duboko disanje i vizualizaciju. Isprobajte različite metode i pronađite što vam najbolje odgovara.

 

 

Korištenjem ove stranice, prihvaćate korištenje kolačića (cookies). Opširnije

Postavke kolačića na ovoj web stranici postavljene su na "dozvoljeni kolačići" kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo. Ako nastavite upotrebljavati ovu web stranicu bez mijenjanja postavki kolačića ili kliknete "Prihvati" u nastavku, pristajete na te uvjete korištenja.

Close