Prehrana i dijabetes

Ponekad će biti teško za otkriti koje namirnice će vam najbolje odgovarati u slučaju da imate dijabetes. Zato je jako važno da redovito pratite razinu šećera u krvi, a osim toga konzumirate onu hranu koja će vam pomoći u prevenciji komplikacija dijabetesa, kao što je primjerice razvoj kardiovaskularnih bolesti.

Masna riba

Pojedinci masnu ribu smatraju jednom od najzdravijih namirnica. Losos, srdela, inćuni i skuša izvor su omega-3 masnih kiselina koje imaju veliku dobrobit za zdravlje srca. Redovito unošenje dovoljne količine ovih masti posebno je važno za osobe s dijabetesom, jer one imaju povećani rizik od moždanog udara i srčanog udara.

Istraživanja su pokazala da osobe koje redovito jedu masnu ribu imaju manji rizik od koronarnih sindroma te im može pomoći u regulaciji šećera u krvi. Riba je također izvrstan izvor visokokvalitetnih proteina, koji nam pomažu da je osjećamo sito i da se razina šećera u krvi stabilizira.

Lisnato povrće

Lisnato povrće je hranjivo i niskokalorično. Sadrži vrlo malo probavljivih ugljikohidrata koje tijelo apsorbira, tako da neće značajno utjecati na razinu šećera u krvi. Špinat, kelj i ostalo lisnato povrće izvor su brojnih vitamina i minerala, uključujući vitamin C. To je bitno jer pojedini izvori upućuju na nižu razinu vitamina C kod osoba sa dijabetesom. Vitamin C djeluje kao snažan antioksidans i ima protuupalno djelovanje.

Avokado

Avokado ima manje od 1 grama šećera, malo ugljikohidrata, visok udio vlakana i zdravih masti, tako da se ne morate brinuti hoće li vam se nakon konzumacije povisiti razina šećera u krvi. Konzumacija avokada također je povezana znatno nižom tjelesnom masom i indeksom tjelesne mase. To avokado čini idealnom namirnicom za osobe s dijabetesom, ponajviše iz razloga što pretilost povećava šanse za razvoj dijabetesa.

Jaja

Konzumacija jaja ima višestruke zdravstvene pogodnost. Jedna su od najboljih namirnica za održavanje sitosti između obroka. Redovita konzumacija jaja također može na nekoliko načina smanjiti rizik od srčanih bolesti. Jaja djeluju protuupalno, poboljšavaju osjetljivost na inzulin i povećavaju razinu “dobrog” HDL kolesterola. Vjeruje se da bi osobama s dijabetesom doručak s visokim udjelom masti, a malim udjelom ugljikohidrata mogao pomoći u upravljanju razine šećera u krvi.

Orašasti plodovi

Orašasti plodovi su ukusni i hranjivi. Sve vrste orašastih plodova bogate su vlasknima i sadrže malo ugljikohidrata, iako pojedini imaju veći udio od drugih.

Količina probavljivih ugljikohidrata po obroku od 28 grama:

  • Bademi 2.6 grama
  • Brazilski orasi 1.4 grama
  • Indijsku oraščić 7.7 grama
  • Lješnjaci 2 grada
  • Pekan orasi 1.2 grama
  • Pistacije 5 grama
  • Orasi 2 grama

 

 

Korištenjem ove stranice, prihvaćate korištenje kolačića (cookies). Opširnije

Postavke kolačića na ovoj web stranici postavljene su na "dozvoljeni kolačići" kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo. Ako nastavite upotrebljavati ovu web stranicu bez mijenjanja postavki kolačića ili kliknete "Prihvati" u nastavku, pristajete na te uvjete korištenja.

Close