Jutarnje mučnine nisu rezervirane samo za jutro

Velik broj trudnica se muči s mučninama. Kad one počinju?

Trudničke mučnine počinju uglavnom između četvrtog i osmog tjedna trudnoće. Ne postoje jasni znanstveni dokazi o uzroku mučnina, ali znanstvenici pretpostavljaju da bi uzroci mogli biti: razina hCG hormona i drugih hormona koji su karakteristični za trudnoću, nedostatak nekih vitamina i minerala (posebno B6 vitamina) ili gastroenterološke bakterije kao što je Helicobacter pylori .

Tu su još i nasljedni čimbenici. Vjerojatnost da ćete imati problema s mučninama je veća ako ste mlađi. Također, ako ste do sad imali problema s mučninama tijekom vožnje, veće su šanse da ćete imati mučnine i za vrijeme trudnoće. Ali, imamo dobre vijesti za vas – mučnine su obično povezane s rođenjem zdrave bebe. Ali od dobrih vijesti mučnine neće prestati. Zato za vas imamo nekoliko trikova.

Izbjegavajte ljutu, masnu i začinjenu hranu. Velike količine proteina u prehrani također mogu biti uzrok jutarnjih mučnina, pa bi bilo preporučljivo da ih smanjite. Pijte puno tekućine, posebno između obroka, a obroci neka budu mali i česti.

Nemojte imati prazan želudac, zato uvijek uza sebe imajte krekere ili neke slične male zalogaje. Savjetujte se s vašim liječnikom ili ljekarnikom o povećanju unosa određenih vitamina i minerala, posebno B6 vitamina.

I alternativne tehnike pomažu! Postoje narukvice koje djeluju na akupresurne točke kao i narukvice koje emitiraju vrlo blagu električnu struju. Također, možete isprobati akupunkturu.

Od namirnica koje pomažu smanjenju jutarnjih mučnina, najdjelotvorniji je đumbir. Naribajte ga u čaj ili grickajte kandirani đumbir. Kako biste smirili želudac možete pojesti i nekoliko badema.

I za kraj – velik broj žena više nema jutarnje mučnine u drugom tromjesečju. Nadamo se da ste među njima!

 

Korisni trikovi:

–          hrana neka ne bude masna i jako začinjena

–          jedite više manjih obroka dnevno

–          provjerite pijete li dovoljno tekućine

–          uzimajte dodatne vitamine, posebno B vitamin

–          isprobajte alternativne metode

Korištenjem ove stranice, prihvaćate korištenje kolačića (cookies). Opširnije

Postavke kolačića na ovoj web stranici postavljene su na "dozvoljeni kolačići" kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo. Ako nastavite upotrebljavati ovu web stranicu bez mijenjanja postavki kolačića ili kliknete "Prihvati" u nastavku, pristajete na te uvjete korištenja.

Close