Kako ojačati imunološki sustav i ostati zdrav

Bez obzira žonglirate li između posla, obitelji i užurbanog društvenog života, brige o vašem zdravlju uvijek bi trebala biti na prvom mjestu. Kako biste ostali na svome putu i nastavili s ispunjavanjem svakodnevnih obaveza važno je ostati što dalje od virusa i bakterija. Tu nam pomaže naš imunološki sustav koji nas najbolje štiti od svih vanjskih nadražujućim čimbenika. Imunološki sustav moguće je lako zaštititi i poboljšati uz nekoliko jednostavnih navika.

Kako mogu poboljšati imunološki sustav?

Vježbajte

Opća preporuka Svjetske zdravstvene organizacije je minimalno 150 minuta tjedno za vježbe srednjeg intenziteta. To će sigurno pomoći osnažiti vaš imunološki sustav. Aktivnosti poput hodanja, vožnje bicikla ili joge itekako pozitivno utječu na zdravlje imunološkog sustava.

Spavajte dovoljno

Jeste li znali da nešto tako jednostavno kao jedna loša noć sna može oslabiti vašu sposobnost borbe protiv infekcije? Ako noću spavate manje od osam sati, imate četiri puta veću vjerojatnost da ćete se boriti protiv virusa u usporedbi s onima koji spavaju osam ili više sati.

Vitamini

Vitamin C – Ovaj antioksidans povećava proizvodnju bijelih krvnih stanica (leukocita) koji su ključni za borbu protiv infekcija. Antioksidacijska svojstva vitamina C doprinose zaštiti stanica od oksidativnog stresa, ograničavajući učinke oštećenja slobodnih radikala povezanih s ulogom mnogih bolesti i degenerativnih stanja. Kako ga naše tijelo ne proizvodi ili ne skladišti prirodnim putem, potrebne su nam redovite količine vitamina C kako bi se doprinijelo normalnoj imunološkoj funkciji. Većina nas dobiva dovoljno vitamina C iz prehrane u obliku agruma, rajčice, jagode, paprike, voćnih sokova i lisnatog zelenog povrća poput špinata i kelja. Ne konzumirate li dovoljno hranu s vitaminom C možete ga uzimati i kao dodatak prehrani u obliku kapsula.

Vitamin D – Kada je njegova razina niska, T-stanice (zaštitne stanice) ostaju u stanju mirovanja i ne mogu se boriti protiv ozbiljnih infekcija. Postoje znanstveni dokazi kako oni koji redovito uzimaju dodatke vitaminu D rijeđe se susreću s infekcijama dišnih puteva poput prehlade i gripe.

Vitamin E – snažan antioksidans koji se nalazi u različitim namirnicama, uključujući orašaste plodove i sjemenke, biljna ulja, avokado, mango, kivi i pšenicu. Većina od nas dobiva dovoljno vitamina E iz hrane, ali ako ste na dijeti s malo masnoće, možda nećete dobiti dovoljno ovog mikrohranjivog sastojka topivog u mastima. Poput vitamina C, vitamin E pomaže u zaštiti tijela od oksidativnog stresa uzrokovanog oštećenjem slobodnih radikala. Također pomaže u poticanju imunoloških odgovora tijela.

Minerali

Cink – nalazi se u hrani poput kamenica, rakova, zobi, sezamovih sjemenki, peradi, slanutak i pečenog graha, cink može pomoći jačanju imunološkog sustava i smanjenju upala u tijelu što može dovesti do infekcije i bolesti. Uzimanje dodataka cinka kod prvih znakova prehlade također se čini da smanjuje učinke bolesti.

Magnezij – Ovaj mineral, koji se nalazi u orašastim plodovima, sjemenkama, integralnim žitaricama, zelenom povrću i mahunarkama, igra ključnu ulogu u imunološkom sustavu pomažući podržati vitalne zaštitne funkcije stanica i smanjiti upalu u tijelu. Istraživanja koja su uključivala starije i sportaše pokazala su da je rizik od obolijevanja veći od nedostatka magnezija.

Smanjite stres

Čuli ste izreku “zabrinuti bolesnici”, no jeste li znali da stres može učiniti ranjivije na bolest? Zapravo, dokazi pokazuju da stres uzrokuje otpuštanje hormona kortizola, što može povećati upalu i dovesti do respiratornih bolesti. Odvojite redovno vrijeme za meditaciju, pažljivo disanje ili čak i samo razgovor s dobrim prijateljem – to će vam pomoći da poboljšate raspoloženje i pružite imunološkom sustavu šansu za borbu

 

 

Korištenjem ove stranice, prihvaćate korištenje kolačića (cookies). Opširnije

Postavke kolačića na ovoj web stranici postavljene su na "dozvoljeni kolačići" kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo. Ako nastavite upotrebljavati ovu web stranicu bez mijenjanja postavki kolačića ili kliknete "Prihvati" u nastavku, pristajete na te uvjete korištenja.

Close