Znanstveno potkrijepljene zdravstvene prednosti cimeta!

prednosti cimeta

Cimet nije samo jedan od najukusnijih začina, on je i jedan od najzdravijih, prema znanstveno potkrijepljenim argumentima prednosti cimeta.

Cimet se kao začin za aromatiziranje hrane koristi već stotinama godina. Posebno u slasticama ili pekarstvu. Neki od začina koji se koriste dugi niz godina također imaju značajne zdravstvene prednosti, a cimet nije iznimka.

Cimet je začin koji se najviše konzumira u svijetu, pa su zdravstveni djelatnici vrlo ohrabreni vijestima zadnjih godina o tome koliko zdrav može biti.

 

9 zdravstvenih prednosti cimeta:

prednosti cimeta

  1. Rak – cimet je značajan izvor cinamaldehida. Spoja koji može zaštititi od raka debelog crijeva, razorne bolesti za koju znanost tek treba pronaći siguran način izlječenja.
  2. Alzheimerova bolest – uglavnom pogađa starije osobe, sve je raširenija i još uvijek nema lijeka. Cimet pomaže u sprječavanju ili smanjenju plakova i amiloidnih vlakana identificiranih kao čimbenika koji uzrokuju demenciju. Konzumiranje začina može čak donijeti poboljšanje onima koji su već pogođeni bolešću.                                               
  3. Bakterijske i gljivične infekcije – uključujući salmonelu i listeriju obično se prenose hranom i mogu uzrokovati ozbiljne bolesti kada se ne kontroliraju. Cinamaldehid je primarna komponenta u cimetu i može učinkovito inhibirati bakterije, a također pomaže u smanjenju karijesa i neugodnog zadaha.                                                                   
  4. Zacjeljivanje – rane koje se inficiraju mogu se razviti u ozbiljan problem ako se bakterije ne kontroliraju. Kombinacija eteričnih ulja cimeta i paprene metvice pokazala se učinkovitom protiv bakterija otpornih na antibiotike, a također pomaže u staničnom rastu.                                                                                                         
  5. Mršavljenje  – postoje neki dokazi da konzumacija cimeta može ubrzati metabolizam što bi nekima moglo pomoći u mršavljenju. Povećani metabolizam sagorijeva više kalorija i povećava energiju, pa može rezultirati viša razina aktivnosti i određeni gubitak težine. Dodavanje cimeta umjesto šećera hrani radi okusa također pomaže kao pomoć pri mršavljenju jer to može smanjiti kalorije u hrani.
  6. Parkinsonova bolest – simptomi uključuju drhtanje i poteškoće u normalnom kretanju i hodanju. Istraživanje koje je proveo Rush University Medical Ctr pokazalo je da cejlonski cimet može pomoći u preokretanju simptoma bolesti kod oboljelih od Parkinsonove bolesti.
  7. Dijabetes – šećerna bolest tipa 2 u stalnom je porastu tijekom posljednjih nekoliko desetljeća. Vjerojatno i zbog starenja stanovništva, a na njega također može utjecati porast pretilosti. Kineska studija pokazala je da su dijabetičari koji su svakodnevno uzimali dodatak cimetu tijekom tri mjeseca imali smanjenu razinu glukoze u krvi, kao i značajno smanjenje triglicerida u krvi.
  8. Poboljšani potencijal učenja – istraživači koji su hranili miševe cimetom otkrili su da su miševi takvi miševi sposobniji naučiti nove vještine. Dodavanje začina prehrani učenika koji sporo uče može biti novi i bolji način pomoći osobama s poteškoćama u učenju.                                                                           
  9. Upala – je obrana tijela od infekcije zbog oštećenja tkiva, ali može dovesti do ozbiljnih zdravstvenih problema ako se ne kontrolira. Protuupalna svojstva cimeta učinkovita su u smanjenju štetnih učinaka upale.

 

Većina ljudi ne shvaća da je cimet začin koji nudi mnoge zdravstvene prednosti, ali treba napomenuti da je cejlonski cimet u svom najčišćem obliku njihov najbolji izbor! Povoljniji cassia cimet bogat je kumarinom koji može uzrokovati oštećenje jetre.

Izvori:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27342118

http://www.webmd.com/diet/supplement-guide-cinnamon

http://www.worldhealth.net/news/some-forms-cinnamon-linked-liver-damage/

POVEZANO: Uzrokuje li zagorjela hrana doista rak?