Učinkoviti načini rješavanja migrene

migrene

Zdrave navike i jednostavni nemedicinski lijekovi ponekad zaustave migrene prije nego što počnu. Iako su lijekovi dokazani način liječenja i prevencije migrene, samo su dio priče. Također je važno dobro se brinuti o sebi i razumjeti kako se nositi s bolovima migrene kada se pojave.

Kombinacija lijekova s ​​mjerama ponašanja i stilom života često može biti najučinkovitiji način rješavanja migrene.

Dobar san

Evo nekoliko savjeta za poticanje čvrstog sna.

  • Uspostavite redovite sate spavanja. Probudite se i idite spavati u isto vrijeme svaki dan — čak i vikendom. Ako spavate tijekom dana, neka to bude kratko. Drijemanje duže od 20 do 30 minuta može ometati noćni san.
  • Opustite se na kraju dana. Sve što vam pomaže da se opustite može poboljšati san: slušajte umirujuću glazbu, okupajte se u toploj kupki ili čitajte omiljenu knjigu. Ali pazite što jedete i pijete prije spavanja. Intenzivna tjelovježba, teški obroci, kofein, nikotin i alkohol mogu ometati san.

Uzmite pauzu

 

Na prvi znak migrene, uzmite pauzu i odmaknite se od svega što radite ako je moguće.

  • Ugasiti svjetla. Migrene često povećavaju osjetljivost na svjetlo i zvuk. Opustite se u mračnoj, tihoj sobi. 
  • Pokušajte temperaturnu terapiju. Stavite tople ili hladne obloge na glavu ili vrat. Oblozi leda imaju umrtvljujući učinak, što može otupjeti osjećaj boli. Vrući oblozi i grijaći jastučići mogu opustiti napete mišiće. Topli tuševi ili kupke mogu imati sličan učinak.
  • Popijte napitak s kofeinom. U malim količinama, sam kofein može ublažiti bol migrene u ranim fazama ili pojačati učinak acetaminofena i aspirina na smanjenje boli. Međutim, prečesto ispijanje previše kofeina može kasnije dovesti do glavobolja odvikavanja. Uzimanje kofeina prekasno tijekom dana može ometati vaš san, što također može utjecati na migrene.

 

Redovito vježbajte

Tijekom tjelesne aktivnosti vaše tijelo oslobađa određene kemikalije koje blokiraju signale boli vašem mozgu. Ove kemikalije također pomažu ublažiti tjeskobu i depresiju –  dva stanja koja mogu pogoršati migrene.

Pretilost također povećava rizik od kroničnih glavobolja. Održavanje zdrave tjelesne težine tjelovježbom i prehranom može pružiti dodatne prednosti u upravljanju migrenama.

 

Opustite se

migrene

  • Odmorite se. Ako se osjećate premoreno, nekoliko polaganih istezanja ili brze šetnje mogu vam obnoviti energiju za zadatak koji je pred vama.
  • Uživajte. Svaki dan barem 15 minuta nađite vremena da radite nešto u čemu uživate. To može biti kava s prijateljem ili bavljenje nekim hobijem. Raditi nešto u čemu uživate prirodan je način borbe protiv stresa.
  • Opustiti. Duboko disanje dijafragmom može vam pomoći da se opustite. Usredotočite se na polagano i duboko udisanje i izdisanje barem 10 minuta svaki dan. Također može pomoći svjesno opuštanje mišića, jednu po jednu skupinu. Kad završite, mirno sjedite minutu ili dvije.

Izvor: https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/migraine-headache/in-depth/migraines/art-20047242

POVEZANO: 5 načina kako se nositi s kritikom ili pretjerano kritičnim ljudima