Što je ADHD? I koji su simptomi?

ADHD

Unatoč tome koliko je ADHD čest, liječnici i istraživači još uvijek nisu sigurni što ga uzrokuje. Vjeruje se da ima neurološko podrijetlo i da genetika može igrati ulogu. Istraživači još uvijek proučavaju moguće uzroke ADHD-a, poput pušenja tijekom trudnoće.

Što je ADHD?

ADHD, poremećaj hiperaktivnosti deficita pažnje, je stanje mentalnog zdravlja koje može uzrokovati neuobičajene razine hiperaktivnosti i impulzivnog ponašanja.  Mogu ga imati i odrasli i djeca. Takve osobe također mogu imati problema s usmjeravanjem pozornosti na jedan zadatak. Ili mirno sjediti dulje vrijeme.

Simptomi ADHD-a

Simptomi koje imate ovisit će o vrsti ADHD-a koji imate. Širok raspon ponašanja uključuje:

  • problem koncentriranjem na zadatke i zaboravljanje dovršavanja zadataka
  • teško im je mirno sjediti
  • prekidaju ljudi dok govore
  • hiperaktivnost
  • impulzivnost

Osoba koja doživljava hiperaktivnost i impulzivnost može pretjerano pričati, teško čeka svoj red i prekida druge dok govore, igraju se ili izvršavaju zadatak.

Netko tko ima poteškoća s fokusiranjem mogao bi često griješiti ili propuštati detalje tijekom učenja ili rada. Isto tako teško im je zadržati fokus dok slušaju, čitaju ili vode razgovor.

U svakodnevnom životu imaju problema s organiziranjem svojih svakodnevnih zadataka
i često gubite predmete. Te ih lako ometaju male stvari koje se događaju oko njih.

Osoba može imati samo neke ili sve od ovih simptoma.

Liječenje

Psihoterapija ili terapija razgovorom. A druga vrsta terapije je bihevioralna terapija koja može pomoći naučiti osobe kako pratiti i upravljati svojim ponašanjem.

Lijekovi također mogu biti od pomoći kada živite s ADHD-om. Dizajnirani su da utječu na moždane kemikalije na način koji omogućuje bolju kontrolu svojih impulsa i radnji.

Od prirodnih načina liječenja preporuča se jesti hranjivu, uravnoteženu prehranu i imati najmanje 60 minuta tjelesne aktivnosti dnevno. Potrebno je dovoljno sna ali i ograničiti dnevnog vrijeme korištenja telefona, računala i TV-a
Studije su također pokazale da joga i provođenje vremena na otvorenom mogu pomoći u smirivanju preaktivnih umova i može ublažiti simptome ADHD-a.

Meditacija je također odlična opcija kao i izbjegavanje određenih alergena i aditiva u hrani.

POVEZANO: 5 načina da svaki dan izdvojite više vremena za sebe