Savjeti kako preboljeti raskid veze

preboljeti raskid veze

Ne postoji pravilnik o tome kako preboljeti raskid veze.  Nakon prekida, često žalimo ne samo zbog gubitka romantičnog partnera, već i zbog snova i očekivanja koje smo imali za našu budućnost.

I premda nema brzog rješenja kako preboljeti nekoga, postoje stvari koje možete učiniti da vam pomognu u vlastitom procesu ozdravljenja.

 

Savjeti kako preboljeti raskid veze i donijeti si mir

Dopustite sebi osjetiti sve svoje osjećaje.

Bitno je ne ignorirati osjećaje, jer su važni. Čak i kada nisu ono što želimo. Dozvolite im da izađu van i plačite koliko vam je potrebno. Napišite sve svoje misli o prekidu u pismu koje nikada nećete poslati bivšem. Ili jednostavno izgovoriti svoje misli naglas. A onda se zapitajte što vam sada treba? Želite li društvo ljudi koje vas vole ili odmor ili fizičku aktivnost? I dajte si to.

Tražite distancu.

preboljeti raskid veze

Dobar početak je smanjenje komunikacije na samo nužnu. Ograničite razgovor na određene stvari kao što je vraćanje vaših stvari, a zatim završite raspravu.

Ne postoji jedinstvena preporuka za stvari poput toga treba li izbrisati broj bivšeg ili ne ili ga blokirati na društvenim mrežama. To će stvarno ovisiti o specifičnostima vaše situacije. Ali vodite računa o tome kako to utječe na vas.

Ne upuštajte se u objavu osvete.

Korištenje društvenih mreža s namjerom izazivanja ljubomore kod vašeg bivšeg samo pokazuje da im dajete prioritet. Obično sve radnje u kojima želimo da drugi osjete bol (koliko god mislili da imate pravo ponekad) vrate se još bolnije.

Ne vrebajte bivšeg.

Nemojte upasti u zamku vrebanja na njihovim društvenim mrežama. Ili da vas zajednički prijatelji obavještavaju o novostima. Pronađite u aplikacijama opcije da sakrijete sadržaj ili ga u krajnjem slučaju blokirajte. A prijatelje zamolite da vam ne prenose informacije. Zašto? Jer bi još uvijek mogli sve shvatiti osobno i kao napad i moglo bi vas dodatno povrijediti nešto. Ili obrnuto zadržati tamo gdje nećete biti sretni dugoročno.

Okružite se dobrom podrškom — i to puno.

Pokušajte ne dopustiti da vas osjećaj srama ili tjeskobe spriječe da se oslonite na svoje prijatelje i obitelj za podršku tijekom i nakon prekida. Oni vam mogu zaista pomoći da se osjećate bolje na specifične načine na koje mogu samo ljudi koji vas stvarno poznaju.

Razmislite o pronalaženju terapeuta ako ga već nemate.

preboljeti raskid veze

Imati nepristranog, neutralnog promatrača treće strane ključno je za stjecanje dubljeg razumijevanja onoga što se dogodilo. Kao i kakva je bila vaša uloga i kako iz toga možete učiti i rasti u budućim odnosima.

Iako su prijatelji odlična podrška i mogu vas slušati, za savjete bilo bi bolje da imate terapeuta koji je nepristran. Također terapeut je i educiran za pomoć, jer koliko god nas bližnji vole, mogu nas nesvjesno povrijediti ili držati u agoniji svojim savjetom.

Nemojte čekati “closure”.

Imati mentalitet “preći ću kad se dogodi to, to i to” ili “potrebno mi je objašnjenje” je zapravo odgurivanje neizbježnog. Možda nikada nećete dobiti ispriku ili objašnjenje koje tražite. Tako da možete tražiti objašnjenje ako vam je potrebno ali nemojte ovisiti o tome da bi završili odnos.

Dajte sve od sebe da budete strpljivi.

Koliko je vremena potrebno za preboljeti raskid veze? Ne postoji jedan odgovor, stoga pokušajte biti strpljivi. Oporavak je proces. Nekih dana ćete se možda osjećati bolje od drugih i u redu je gdje god se nalazili na svom putovanju.

Međutim ako je prošlo godinu dana neprekidnog tugovanja, nemojte se ustručavati tražiti stručnu pomoć.

Spremite uspomene.

Održavanje mogućnosti za komunikaciju ili spremanje vaših poruka u mobitelu održava nadu da ćete možda ponovno biti zajedno. To bi vam moglo dosta odmoći da nastavite sa svojim životom bez njih.

Ipak, jedan dan nakon ćete se možda moći s ljubavlju osvrnuti na nju, možda ćete poželjeti da još uvijek imate neke uspomene iz vašeg zajedničkog vremena. Zato probajte ne uništiti sve uspomene povezane s vašim bivšim. Radije ih odložite u neku kutiju i držite podalje od očiju dok god emocije ne utihnu.

Svjesno mijenjajte fokus na ono što vas čini sretnima.

Tugovanje i sve njegove faze su potrebne za pravo ozdravljenje ali nije dobro stalno biti u depri. Pokušajte se sjetiti hobija kojima ste se možda prestali baviti, ili mjesta gdje se voljeli izlaziti. Odlazak na putovanje ili neku kreativnu radionicu mogu vam dati neke nove teme koje bi vas makar na kratko mogle zaokupljati.

 

Kada dosljedno osjećate više pozitivnih emocija od negativnih, npr. češće se smijete i nemate toliko ljutnje ili tuge osjetiti ćete jeste li spremni za dalje. Nova osoba treba doći kada želite istinski poboljšati svoj život, a ne samo ispuniti prazninu.

Izvori: Američko psihološko udruženje: Nisu svi raskidi loši: strategije suočavanja za promicanje pozitivnih ishoda

POVEZANO: 5 načina da svaki dan izdvojite više vremena za sebe