Načini kako se osloboditi ljubomore

kako se osloboditi ljubomore

Pomažemo savjetima kako se osloboditi ljubomore, smanjiti ju ili razumjeti kako biste bili više zadovoljni i svjesni sebe. Kao i prisutni u svom životu.

Iako je često povezana s romantičnim vezama, ljubomora se može pojaviti kad god ste zabrinuti da ćete izgubiti nešto ili bilo čega što vam je važno. Ovo se razlikuje od zavisti, koja uključuje želju za nečim što pripada nekom drugom.

Ljubomora vodi u osjećaj ljutnje, ogorčenosti ali i tuge. I često vam može reći ponešto o vama samima i vašim potrebama. Ako stalno trebate provjeravati svoj feed na društvenim mrežama ili telefon vašeg partnera, tada više ne možete biti prisutni u svom životu, a to je problem.

Načini kako se osloboditi ljubomore

Razgovarajte s bliskim prijateljem

Ljubomora vam ponekad može dati pomalo izobličen osjećaj stvarnosti. Možda se pitate je li se taj neverbalni flert za koji se kunete da ste vidjeli doista dogodio.

Ponekad, iznošenje ove zabrinutosti trećoj strani može učiniti situaciju manje zastrašujućom i pomoći vam da steknete neku perspektivu.

Pronađite izvor frustracije

Zapitajte se što leži u korijenu vaših osjećaja. Zatim poduzmite korake da promijenite ono što vam se ne sviđa kako biste dobili ono što želite.

Ispitivanje vaših ljubomornih osjećaja može vam dati uvid u to odakle dolaze. Bez obzira na to proizlazi li vaša ljubomora iz nesigurnosti, straha ili prošlih obrazaca odnosa, ovo saznanje može vam jako pomoći.

kako se osloboditi ljubomore

Izrazite svoju zabrinutost

Ako postupci vašeg partnera (ili nečiji postupci prema vašem partneru) izazivaju ljubomorne osjećaje, iznesite to s partnerom što je prije moguće. Pokrenite temu ljubomore kada oboje možete posvetiti neko vrijeme produktivnom razgovoru. Kad god je to moguće, pokušajte izbjeći ulazak u ozbiljnu temu neposredno prije spavanja ili kad se spremate izaći.

Vaš partner možda nije primijetio takvo ponašanje ili možda nije shvatio kako se vi osjećate zbog toga. Iskoristite priliku za razgovor o svim granicama odnosa koje biste možda željeli ponovno posjetiti ili razgovarajte o načinima da svoju vezu održite snažnom.

Ako vjerujete svom partneru, ali sumnjate zbog prošlih iskustava u vezi, pokušajte pronaći nekoliko načina na koje oboje možete poboljšati situaciju.

Ako se osjećate nervozno zbog spominjanja ljubomornih osjećaja, pokušajte se sjetiti da su oni potpuno normalni. Vaš je partner u nekom trenutku možda čak imao neke vlastite ljubomorne osjećaje. Bitno je da u razgovoru ne nabijate osjećaj krivnje. Zapamtite pričate samo kako se osjećate zbog nečega a ne tražite krivca u drugome.

 

Stavite drugačiji pogled na ljubomoru

Ljubomora može biti složena, jaka emocija i možda se nećete osjećati dobro kada se nosite s njom. Ali umjesto da o tome razmišljate kao o nečem negativnom, pokušajte na njega gledati kao na koristan izvor informacija.

Ljubomora je znak da postoji razlika između onoga što imate i onoga što želite. I možete upravljati njom za stvaranje okolnosti u kojima su vaše potrebe zadovoljene.

Razmotrite cijelu sliku

Ljubomora se ponekad razvija kao odgovor na djelomičnu sliku. Drugim riječima, možda uspoređujete sebe i vlastita postignuća i atribute s idealiziranim ili nepotpunim pogledom na nekoga drugoga.

Ljudi obično pokazuju svoje najbolje ja svijetu, tako da nije uvijek lako reći što se zapravo događa u nečijem životu ili vezi. Zatim, tu je cijelo pitanje društvenih medija, koje uveličava ovaj koncept. Ali nikada zapravo ne znate kroz što netko prolazi, pogotovo kada samo gledate društvene mreže.

Ako vaša prijateljica s fakulteta na Instagramu na plaži sa suprugom izgleda tako bezbrižno i sretno? Kako znate jesu li se npr. svađali cijelim putem?

 

Vježbajte zahvalnost za ono što imate

Ne samo da može smanjiti osjećaj ljubomore, već i ublažiti stres. Možda nećete imati sve što želite. Ali vjerojatno imate barem nešto od onoga što želite. Možda čak imate neke dobre stvari u životu koje niste očekivali.

To može pomoći bez obzira gledate li na otmjeni auto svog prijatelja. Ili želite da vaš partner ne provodi toliko vremena s prijateljima. Podsjetite se na to koliko ljudi ne može si ni priuštiti auto. I razmislite o prednostima partnera koji cijeni vrijednost prijateljstva.

Čak i cijeniti pozitivne stvari u vašem životu koje se ne odnose na ljubomoru može vam pomoći da shvatite da vrijednost onoga što imate.

Dodatne strategije kako se osloboditi ljubomore:

  • otiđite u šetnju
  • pišite što osjećate
  • odvojite 10 minuta da učinite nešto umirujuće
  • koristite principe kognitivne terapije zasnovane na svjesnosti

Kada vas ljubomora potakne da se uspoređujete s drugima, vaša samopouzdanost može na kraju biti pogođena. A ljubomora može učiniti da se osjećate kao da ništa što imate nije dovoljno dobro.

Istraživanje koje istražuje moguću vezu između ljubomore i samopoštovanja pronašlo je dokaze koji sugeriraju da se ljubomora može razviti kada se suočite s prijetnjom svom samopoštovanju.

kako se osloboditi ljubomore

Za borbu protiv niskog samopoštovanja:

  • Podsjetite se na stvari koje cijenite u svom partneru, prijatelju, poslu..
  • Pišite na papir stvari koje radite dobro.
  • Vježbajte samosuosjećanje.
  • Odvojite vrijeme za stvari u kojima uživate.
  • Vježbajte svjesnost.

Tehnike svjesnosti pomažu vam da obratite pozornost na svoje misli i osjećaje dok se pojavljuju, a da ih ne osuđujete ili kritizirate. Povećanje svijesti o ljubomori može vam pomoći da primijetite sve obrasce koje ona slijedi, uključujući stvari koje se događaju prije nego što osjetite ljubomoru.

Ako ne osuđujete ljubomoru ili sebe zbog toga što ju osjećate, to vam može pomoći da ona ne utječe negativno na vas.

Dajte si vremena

Ako ste već iskusili ljubomoru, vjerojatno već znate da ljubomora s vremenom nestaje. Ili se može se smanjiti kada završi ono na što ste bili ljubomorni.

Kako vrijeme prolazi, manje je vjerojatno da ćete osjećati potrebu da uspoređujete sebe ili svoje okolnosti s nekim drugim. Ali pozitivni osjećaji koje imate ostaju.

 

Razgovarajte s terapeutom

Ako se sami ne možete nositi s ljubomornim mislima, razgovor s terapeutom može pomoći. Nije uvijek lako govoriti o ljubomori. Možda ćete se osjećati još neugodnije dijeliti te misli s nekim koga ne poznajete. Ali dobar terapeut će vas dočekati s ljubaznošću i suosjećanjem.

Osim toga, znaju bolje od ikoga da je ljubomora normalna emocija koju svatko u nekom trenutku osjeti.

Ljubomora vam može pomoći da se usredotočite na to do koga (i do čega) vam je stalo. To ne mora stvarati probleme vama ili vašim odnosima. U nekim slučajevima čak može pomoći da odnosi postanu jači. Sve se svodi na to kako ju koristite.

POVEZANO:  Odaberite ljude koji biraju vas!