Načini kako prekinuti odugovlačiti!

prekinuti odugovlačiti

Nije lako prekinuti odugovlačiti, koliko god to željeli. I ne pomaže uvijek sastavljanje popisa obaveza ili korištenje aplikacija za produktivnost.

Prije nego se suočimo sa vlastitim nedostatkom i potrebom za odugovlačenjem, bitno je da definiramo ovaj proces. To znači kada govorimo o odugovlačenju, govorimo o emocijama. A ne o produktivnosti. I zato je bitno shvatiti naše osjećaje i potrebe odnosno duboko prodrijeti u naše iskustvo kako bi shvatili zašto radimo to što radimo. Tada možemo početi poduzimati korake prema uspostavljanju zdravijih navika i ponašanja.

Sljedeći put kada osjetite da želite odgoditi neizbježan zadatak, isprobajte neke od slijedećih prijedloga i pogledajte kako vam djeluju!

 

Ponudite suosjećanje samom sebi kao što bi ga dali prijatelju ili djetetu.

Mučenje samog sebe kada odugovlačite samo spaja sve negativne emocije koje već doživljavate. Umjesto da se pitate: “Što nije u redu sa mnom?!?” pokušajte sami sebi ponuditi ohrabrujući razgovor. Ili samo trenutak razumijevanja, kao što biste dali prijatelju.

Možete i tihu u sebi reći ili jasno na glas ali ima nešto u tome kada se izgovori. “Razumijem kako se osjećaš. Znam da ti je teško.” Biti ljubazan prema sebi zapravo može povećati motivaciju i pomoći nam da se osjećamo optimističnije u pogledu zadataka.

 

prekinuti odugovlačiti

Budite znatiželjni.

Ako ste u iskušenju odugovlačiti, odvojite nekoliko trenutaka da provjerite sami sa sobom kako biste bolje razumjeli što se događa. Kakvi se osjećaji javljaju kada razmišljate o početku? Gdje ih osjećate u svom tijelu? Je li vam trbuh u čvorovima ili su vam grudi stegnute? Samo primijetite i možda odvojite nekoliko minuta da zabilježite što dolazi.

Možete prekinuti odugovlačiti uklanjanjem prepreka.

Ovo se posebno odnosi na feedove društvenih medija ali i sve drugo što vam odvlači pažnju. Ne kažemo da treba prekinuti pristup tehnologiji, već je učiniti malo manje dostupnom. Uklonite aplikacije sa laptopa ako na njemu radite i koristite ih samo s telefona koji u vrijeme kada radite u potpunosti stišajte. Prepoznajte koje su vaše prepreke, osvijestite ih i prebrodite ih.

Nagradite se!

Vjerojatnije je da ćemo se držati novih, zdravijih navika ako one uključuju neku vrstu pozitivnog poticaja. Na primjer, ako ste odgađali odlazak u teretanu, preuzmite fascinantnu audioknjigu koju slušate samo dok vježbate. Ili proslavite konačno taj težak razgovor odlaskom na posebnu večeru.

Krenite korak po korak.

Pokušajte raščlaniti stavke na svom popisu obaveza na manje korake kojima je lakše upravljati,. Raspodijelite ih vremenski tako da je manja vjerojatnost da ćete biti preopterećeni.

Na primjer, umjesto da kažete “Moram organizirati cijelu svoju kuću. To je nered!” Pokušajte napraviti popis malih zadataka i postavite si ostvarive ciljeve.

Prvog dana pozabavite se jednom neurednom ladicom u kuhinji. I sjedite s tim kakav je osjećaj obaviti to, odvojite vrijeme da se osjećate ponosni na sebe. Sljedeći dan bit će vjerojatnije da ćete dobiti zamah jer opći cilj organiziranja vašeg doma djeluje pristupačno.

 

Svi možemo upasti u zamku odugovlačenja, a to ne znači da smo lijeni ili nesposobni postići velike stvari. Iznad svega, budite strpljivi sami sa sobom i znajte da sigurno niste jedini koji izbjegava dosadne ili teške zadatke. Kada smo u mogućnosti proći kroz odugovlačenje i primijetimo male dobitke, to doprinosi velikim rezultatima – sretnija, samouvjerenija verzija vas.

POVEZANO: 5 načina da svaki dan izdvojite više vremena za sebe