Kako bolje spavati? Savjeti za dobar san

Savjeti za dobar san

Loše spavanje može imati i stvarne posljedice na zdravlje prema stručnjacima koji su također pronašli vezu i između lošeg sna i negativnih osjećaja o starenju. Dok pak dobar san pak može čak poboljšati vaše iskustvo kako starite.

Koliko sna je potrebno odrasloj osobi?

Odrasli bi trebali imati za cilj sedam do devet sati noćnog sna. Ljudima starijim od 65 godina preporuča se spavanje sedam do osam sati.

Kraće trajanje spavanja i loša kvaliteta sna povezani s štetnim zdravstvenim ishodima. Uključujući kardiovaskularne bolesti i hipertenziju, dijabetes, mentalna stanja i slabiji imunitet.

Savjeti za dobar san

  1. Dobijte zdravu količinu izloženosti jakom svjetlu, pogotovo prirodnom tijekom dana.
  2. Redovito vježbajte. Ciljajte 30 minuta dnevno, pet dana u tjednu.
  3. Jedite obroke u dosljedno vrijeme za zdravi ciklus.
  4. Izbjegavajte teške obroke, nikotin, kofein i alkohol prije spavanja.

Koristite dosljednu rutinu opuštanja navečer. Savjeti za dobar san uključuju i isprobavanje različitih stvari kako biste saznali što je najbolje za vas. Kao što su topli tuševi ili kupke, smirujući čaj, slušanje mirne i tihe glazbe ili čitanje knjige.

 

Znanstveno dokazani načini za poboljšanje kvalitete sna

  • Izbjegavajte dnevno drijemanje, ali i navečer
  • Pokušajte ići u krevet u isto vrijeme i buditi se u isto vrijeme, čak i vikendom
  • Izbjegavajte ekrane jedan sat prije spavanja
  • Neka vaša spavaća soba bude hladna i tamna

Napravite okruženje pogodno za spavanje tako što ćete elektroničke uređaje odložiti sat vremena prije spavanja i spavati u tihom, hladnom i mračnom okruženju.

Izvor: https://www.healthline.com/health-news/poor-sleep-may-cause-you-to-feel-older-than-you-are-heres-why?utm_source=ReadNext#Tips-for-better-sleep

 

POVEZANO: 5 načina da svaki dan izdvojite više vremena za sebe