Je li u dobro vježbati prije doručka?

 

vježbati prije doručka

Smisliti što jesti prije jutarnjeg treninga a da je praktično, energizirajuće i ne previše zasitno – nije uvijek jednostavno. Idealan rani obrok trebao bi vam dati gorivo koje vam je potrebno tijekom jutarnjeg treninga. I da ne traje dugo za pripremu. To je nešto što je mnogima napor s kojim se ne žele baviti netom čim se alarm oglasi. Ili možda jednostavno nemaju apetiti ili vremena za jelo, probavu i vježbanje prije posla ujutro.

Odlučili smo zato prenijeti što istraživanja i stručnjaci imaju reći o tome što će biti ako odlučimo vježbati prije doručka.

 

Koliko je dobro ili loše ako odlučimo vježbati prije doručka?

Općenito se smatra da nije štetno vježbati na prazan želudac. Zapravo, neka istraživanja ukazuju na prednosti vježbanja natašte u odnosu na doručkovanje prije treninga.

Sustavni pregled i analiza objavljena u British Journal of Nutrition 2016. godine govore upravo o tome. Kaže da aerobne vježbe niskog do umjerenog intenziteta koje se izvode natašte pospješuju sagorijevanje masti više od iste vrste tjelovježbe nakon jela.

Slično, rad iz 2019. objavljen u Proceedings of the Nutrition Society zaključuje da se čini kako tjelovježba natašte potiče sagorijevanje masti i da bi vas čak mogla učiniti sitijom tijekom dana.

Postoje ograničena istraživanja o dugoročnim učincima vježbanja prije doručka, ali postojeće studije sugeriraju da bi to moglo imati neke korisne učinke na metaboličko zdravlje.

Međutim, postoje i istraživanja o prednostima vježbanja nakon doručka. Na primjer, meta-analiza objavljena u Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports. Koja je pokazala da aerobne vježbe 60 minuta ili dulje nakon jela, daju bolju izdržljivost i performanse. Osim toga, postoji mnogo istraživanja koja sugeriraju da vježbanje nakon jela pomaže u suzbijanju skoka šećera u krvi iz tog obroka.

Koliko će i hoće li uopće tjelovježbe natašte biti korisna za vas ovisi i o različitim čimbenicima. Kao što su razina vaše kondicije, vrsta i trajanje vježbanja. Tako da se savjeti mogu razlikovati. To su faktori koje bi trebali uzeti u obzir kada donosite odluku.

Izvor:

British Journal of Nutrition | Cambridge Core

Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports – SCI Journal

Proceedings of the Nutrition Society | The Nutrition Society

What to Eat Before a Morning Workout: | SELF

 

POVEZANO: Jednostavni recepti za brunch koji će sve oduševiti!