3 tipa ženske obuće koje treba izbjegavati!

Postoje jasna pravila o tome što biste trebali, a što ne biste trebali koristiti kada tražite obuću koja je zdrava za vas. I kada naravno želite izbjeći probleme sa stopalom i kralježnicom uzrokovanih problematičnom obućom.

Donosimo 3 tipa ženske obuće koje treba izbjegavati za zdravlje stopala:

1. Balerinke

ženske obuće koje treba izbjegavati

Balerinke mogu dovesti do problema s koljenima, kukovima i leđima. Razlog tome je to što loše podupiru stopala što može uzrokovati i bolno stanje stopala koje se naziva plantarni fasciitis.
Mnogobrojni su uzroci nastanka plantarnog fasciitisa a među njima osim navedenog, može doći i zbog korištenje istrošene obuće kao i “pretvrde” obuću koja ne dozvoljava normalne kretnje stopala.

 

2. Japanke su isto dio ženske obuće koje treba izbjegavati

ženske obuće koje treba izbjegavati

Vaša stopala će dobiti vrlo malo zaštite, pa su posjekotine, i druge ozljede stopala rizik. Mnoge žene nose japanke kao glavnu obuću tokom ljeta koje nisu dizajnirane kao obuća za svakodnevno hodanje.

Obuća za hodanje treba imati nešto što će držati nogu ispod luka. Znači nije dovoljno imati remen samo preko nožnih prstiju. Za kvalitetnu obuću u tom slučaju potrebna su tri remena. Jedan oko prednje strane, drugi oko sredine i zadnji za podupiranje gležnja.

Osim toga, kod japanki veća je vjerojatnost da će skliznuti, što može dovesti i do toga da uvrnete gležanj. Te kao i kod balerinki, mogu pogoršati plantarni fasciitis i uzrokovati probleme s koljenima, kukovima ili leđima.

 

3. Visoke potpetice

ženske obuće koje treba izbjegavati

 

Visoke potpetice koliko god da vizualno uljepšavaju i produljuju noge i pomažu za elegantan hod toliko istovremeno mogu stvoriti mnogo problema. Jedan od njih je bolan čvor na stražnjoj strani pete. Kruti materijal obuće pritišće koštano područje što dovodi do mjehurića, oteklina, burzitisa i boli u Ahilovoj tetivi. Led, ortoze i jastučići za pete mogu olakšati bol ali uz niže i udobnije pete.

Jako visoke potpetice tjeraju stopala u položaj koji stavlja stres na podnožje stopala. Previše pritiska može upaliti kosti ili živce koji ih okružuju. Prelazak na niže pete pomoći će vam da izbjegnete probleme s metatarzalnim kostima. Što se spuštate niže, to će vam položaj stopala prirodniji. Odaberite potpetice koje nisu više od 5 centimetara.

Općenito bismo savjetovali da izbjegavate cipele s petom, jer, između ostalog, povećavaju šanse da padnete ili uganete stopalo. Bočno uganuće rasteže ligamente gležnja izvan njihove normalne duljine. Ozbiljno uganuće može pokidati te ligamente.

Ako nosite petu, također biste trebali mijenjati visinu pete. Ukoliko cijelo vrijeme nosite istu visoku petu, skratit ćete mišiće na stražnjoj strani nogu.

Ako ste zabrinuti za svoja stopala, nemojte ignorirati situaciju, dogovorite termin kod ortopeda.

 

POVEZANO: L’Oréal grupa pokreće podršku startupima koje vode žene