Hrana koja ubrzava starenje

Briga o prehrani i namirnicama koje konzumiramo dugotrajan je proces i zato nam je uvijek potreban mali podsjetnik na to kako određene namirnice mogu utjecati na zdravlje cjelokupnog organizma. Ipak, uvijek u obzir treba uzeti to da je svaka osoba jedinstvena. Tako primjerice neće svima odgovarati konzumacija isključivo sirovih namirnica. Kako bilo, umjerenost je ključ svega i ona će u najvećoj mjeri utjecati na zdravlje kože.

Pomfrit

Hrana pržena u ulju na visokim temperaturama oslobađa slobodne radikale koji mogu prouzročiti oštećenje kože na staničnoj razini. Izloženost slobodnim radikalima ubrzava proces starenja zbog procesa koji se naziva umrežavanja. Ono utječe na molekule DNS i može smanjiti elastičnost kože.

Konzumiranje previše soli može dovesti do dehidracije, a koža može postati sklona borana. Ako želite, zamijenite krumpiriće s pečenim ili prženim batatom. Sastojci sadržani u batatu pomažu u proizvodnji kolagena.

Bijeli kruh

Kad se rafinirani ugljikohidrati integriraju s proteinima, to ima izravan učinak na kronične bolesti, kao i na ubrzani proces starenja. Također, hrana s visokim glikemijskim indeksom, poput bijelog kruha, može izazvati upalu u tijelu što je izravno povezano sa starenjem. Preporučili bismo vam da umjesto kruha s bijelim brašnom konzumirate kruh sa sjemenkama koji ne sadrži dodani šećer.

Bijeli šećer

Šećer se povezuje s kožnim problemima poput akni te doprinosi stvaranju štetnih spojeva, poput AGE-a koji onemogućuje stvaranje kolagena. Kada su razine šećera u krvi povišene, stimulira se stvaranje AGE-a. Još se više ubrzava ako je uključeno djelovanje sunčeve svjetlosti. Umjesto da na plaži jedete sladoled, odlučite se za zdraviju varijantu – osvježavajuće smrznuto voće ili sladoled bez dodatka šećera.

Margarin

Istraživanja su pokazala da osobe koje ne konzumiraju margarin ili maslac, imaju manja oštećenja kože i bore od onih koji ih konzumiraju. Također, margarin je manje pogodan od maslaca zbog činjenice da sadrži transmasne kiseline koje kožu čine osjetljivijom na UV zračenje, što može oštetiti kolagen i elastičnost kože. Maslac zamijenite maslinovim uljem ili napravite avokado tost, jer je avokado bogat antioksidansima koji djeluju učinkovito protiv starenja kože.

Prerađeno meso

Hrenovke, slanina i kobasice primjeri su prerađenog mesa koje može štetiti koži. Sadrže visoke udjele natrija, zasićenih masti i sulfite što može uzrokovati dehidraciju kože i slabljenje kolagena. Za bogati izvor proteina, zamijenite prerađeno meso za jaja ili grah ili za drugu vrstu mesu, puretinu i piletinu. To meso sadrži proteine i aminokiseline koji su neophodno u prirodnom stvaranju kolagena.

Alkohol

Alkohol može uzrokovati mnoštvo problema kada je koža u pitanju, uključujući crvenilo, natečenost, gubitak kolagena i bore. Iscrpljuje hranjive sastojke, snižava razinu hidratacije i razinu vitamin A, a sve to ima izravan utjecaj na bore. Vitamin A posebno je važan u proizvodnji kolagena, on osigurava da koža bude elastična i bez bora. Ako se odlučite za konzumaciju alkohola, neka to bude u umjerenim količinama, a prije svega pazite na dovoljan unos vode tijekom dana.

 

 

Korištenjem ove stranice, prihvaćate korištenje kolačića (cookies). Opširnije

Postavke kolačića na ovoj web stranici postavljene su na "dozvoljeni kolačići" kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo. Ako nastavite upotrebljavati ovu web stranicu bez mijenjanja postavki kolačića ili kliknete "Prihvati" u nastavku, pristajete na te uvjete korištenja.

Close