Ekomanipulacija – saznajte misle li brendovi zaista na okoliš

Razlikujete li hijaluronsku i mliječnu kiselinu? Retinoide i retinol? Sve veći broj potrošača se informira o sastojcima proizvoda koje nanosi na kožu.
Pri odabiru kojem ćemo brendu pokloniti povjerenje, jako je važna transparentnost i informacije koje sastojke koriste u svojim proizvodima. Ali, često upadnemo u zamku potpunog povjerenja i počnemo vjerovati svemu što pročitamo na ambalaži.
Prirodni, organski ili veganski proizvod samo su neki od atributa koje možemo pročitati na bočicama proizvoda. Možda će vam neka od ovih oznaka biti od presudne važnosti kod odabira brenda. Jeste li se ikad zapitali što te oznake zaista znače i treba li im vjerovati?

 

Organski beauty proizvodi

Tijekom proteklih nekoliko godina, brendovi diljem svijeta bili su podvrgnuti kontroli svojih politika zaštite okoliša i morali su uvesti promjene kako bi smanjili negativan utjecaj na okoliš. Beauty brendovi su zapravo bili pioniri u održivom razvoji i među prvima su počeli voditi brigu o zagađenju okoliša plastikom, toksičnim sastojcima, a počelo se raspravljati i o porijeklu sastojaka.
No, prema The Soil Association, rastuća potražnja za organskim beauty proizvodima izazvala je nagli porast ekomanipulacije tjj. zavaravajućih i nepotkrijepljenih informacija kako bi se potrošača uvjerilo da je marka ekološki prihvatljivija.
Prema studiji iz 2007. tvrtke TerraChoice neki od oblika ekomanipulacije su izostanak dokaza (organski šamponi bez certifikata), nedorečenost (nabrajanje prirodnih sastojaka, ali namjerno izostavljanje štetnih), irelevantnost (tvrdnje da proizvodi ne sadrže CFC, ionako zabranjen prije 20 godina), laži (netočni podaci o recikliranim materijalima, posjedovanje međunarodno priznatih certifikata).

 

Eko certifikati

Broj pretraživanja veganskih proizvoda i organskih proizvoda je značajno porastao u proteklih nekoliko godina i brendovi su tu vidjeli priliku za zaradu.
Postoje određeni certifikati kojima možete provjeriti vjerodostojnost tvrdnji:

AIAB: Italian Association for Organic Agriculture’s certification

Ova oznaka odnosi se na certificiranje organskih proizvoda i kompanija koje se bave proizvodnjom raznih vrsta proizvoda, uključujući i kozmetiku.

Certified Natural Cosmetics

Proizvođači proizvoda označenih pečatom BDIH “Certified Natural Cosmetics” koriste prirodne sirovine kao što su biljna ulja, masti i voskovi, biljni ekstrakti i eterična ulja i aromatični materijali iz kontroliranog eko uzgoja. Osim pažljivog odabira sirovina, ekološki učinak svakog proizvoda također igra veliku ulogu.

Austria Bio Garantie Certifikat

Tvrtka Austria Bio Garantie utvrđuje razlike između “certificiranih ekoloških proizvoda” i “pseudo ekoloških proizvoda”. Opći zahtjev za stjecanje certifikata je najmanje 95% težine prirodnih tvari se dobiva iz ekološke proizvodnje. Ukupni sadržaj konvencionalnih sastojaka ne smije prelaziti 5%, ali se biološki sastojak ne smije koristiti zajedno s istim nebiološkim sastojkom u proizvodu.

Cosmebio

Cosmebio je francuska udruga koja je član Cosmosa, a kod certificiranja u obzir uzimaju i francuske kozmetičke zakone i EU kozmetičke direktive.

 

PETA Cruelty Free

Certifikat mogu dobiti tvrtke koje su potpisale izjavu o jamstvu PETA-e kojom potvrđuju da ne provode testove na životinjama, a to uključuje sastojke, formulacije i gotove proizvode te se obvezuju da to neće učiniti u budućnosti.

 

Ecocert

Ecocert je certifikacijsko tijelo za održivi razvoj. To je inspekcijsko i certifikacijsko tijelo osnovano u Francuskoj od strane agronoma svjesnih potrebe za razvojem ekološki prihvatljive poljoprivrede i važnosti pružanja nekog oblika priznanja onima koji su predani ovoj metodi proizvodnje. Od svog osnutka, Ecocert je specijaliziran za certificiranje ekološke poljoprivrede.

EU bio-pečat

Bio-pečat logotip može se koristiti samo na proizvodima koje je ovlaštena kontrolna agencija ili tijelo certificiralo kao organsko. To znači da su ispunili stroge uvjete o načinu proizvodnje, obrade, transporta i skladištenja. Logotip se može koristiti samo na proizvodima koji sadrže najmanje 95% organskih sastojaka i dodatno poštuju stroge uvjete za preostalih 5%. Isti sastojak ne može biti prisutan u organskom i neorganskom obliku.

 

Leaping Bunny

Tvrtke koje su certificirane putem Koalicije za informiranje potrošača o kozmetičkim proizvodima (CCIC) Leaping Bunny Program dobrovoljno obećaju da će eliminirati testiranje na životinjama iz svih faza razvoja proizvoda. Dobavljači sastojaka tvrtki daju istu obvezu, a rezultat je proizvod za koji je zajamčeno da je 100% bez novih testiranja na životinjama.

Nature oznaka

Oznaka nature koristi se kod kozmetičkih proizvoda. Cilj projekta je promoviranje prirodne ljepote i prirodnih proizvoda za njegu kože. Proizvodi s ovom naljepnicom koriste najveći mogući broj prirodnih sastojaka i proizvodnju i distribuciju najmanje štetnu za okoliš.

 

The Soil Association certifikati

Soil Association je dobrotvorna organizacija u UK koja se bavi zaštitom okoliša, podupiranjem malih poljoprivrednika, edukacijom o prehrani itd. Također certificiraju organske i ekološki prihvatljive proizvode.

 

 

Not Tested on animals

Tvrtke koje na svojim proizvodima imaju ovaj znak moraju se pridržavati strogih standarda i pravno obvezujućeg ugovora. Sa sjedištem u Australiji, CCF (Choose Cruelty-Free) ima politiku protiv sastojaka životinjskog podrijetla, tako da ovaj logotip ukazuje na proizvod koji ni na koji način nije testiran na životinjama.

Korištenjem ove stranice, prihvaćate korištenje kolačića (cookies). Opširnije

Postavke kolačića na ovoj web stranici postavljene su na "dozvoljeni kolačići" kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo. Ako nastavite upotrebljavati ovu web stranicu bez mijenjanja postavki kolačića ili kliknete "Prihvati" u nastavku, pristajete na te uvjete korištenja.

Close